6x persoonlijke foto’s professioneel delen

By  |  0 Comments

Plaats je die bikinifoto nu wel of niet online? Wil je  wel of geen likes krijgen van je collega’s op de vriendinnen-borrel-foto? Mag de hele wereld weten dat je ongegeneerd bananenpannenkoeken of kleffe croissantjes hebt gegeten als ontbijt? Je kent het ongetwijfeld; het eeuwige dilemma of je als ondernemer  wel of geen persoonlijke foto’s online plaatst.

Jij als carrièretijger vliegt regelmatig van afspraak naar afspraak en je social accounts zijn gewoon openbaar (je hebt immers niks te verbergen) maar toch heb je twijfels of het professioneel is om alles online te delen. Ik geef je een aantal eenvoudige tips hoe je dit professioneel kunt aanpakken! Lees je mee?

1 | Bepaal je doel en wijk daar niet van af

Vooropstellend; er is geen goed of fout in het plaatsen van persoonlijke foto’s. Bedenk vooraf goed wat jij wil bereiken met je persoonlijke social accounts en vraag je af of het plaatsen van een foto van een bananenpannenkoek of bikinibody je dichter bij dat doel gaat brengen.

2 | Houd je branche, functie en volgers in je achterhoofd

Vergeet niet dat in deze kwestie het belangrijk is om te kijken naar de branche of de functie waar je werkzaam in bent. Stel; jij bent een manager van een biologisch restaurant, je hebt vrijwel allemaal foodliefhebbers als volgers en je plaatst standaard op je vrije maandagochtend een huisgemaakte bananenpannenkoek. Lekkere insight en interessant voor je volgers, toch?

Stel; jij bent een manager van een verzekeringsmaatschappij, je hebt vrijwel allemaal vakspecialisten als volgers en je plaatst iedere zaterdagochtend een huisgemaakte bananenpannenkoek. Lekkere insight, maar mindere interessant voor je volgers, toch?

3 | Kijk waar je kracht ligt en zet dat in

Of je nu fiscalist, marketingmanager, schrijver, blogger of journalist bent; gebruik je specialisme in je persoonlijke posts. Ik ben sterk in content en kan enorm sarcastisch zijn. Na een aantal jaren kwam ik erachter dat ik dit op mijn persoonlijke Instagramaccount heel goed kon gebruiken als ik een persoonlijke foto plaatste. Grappige en sarcastische teksten maken de persoonlijke posts namelijk meteen een stuk luchtiger!

4 | Wees blij met wat je online deelt

What you see is what you get – wees blij met de persoonlijke berichten die je als carrièretijger online deelt. Alleen dan laat je echt jezelf zien, versterk je je persoonlijke online branding en blijven mensen in je geloven.

5 | Houd moreel besef

Alles wat jij online zet en online deelt, kan op enige manier gelezen worden door je collega, je baas of je opdrachtgever. Houd dit bij het plaatsen van posts altijd in gedachten en blijf dus ver weg van haatdragende teksten en foto’s. Het laatste dat je wilt is dat je een opdracht niet krijgt omdat je potentiële opdrachtgever gezien heeft dat je nogal politiek gekleurd bent (bij wijze van).

6| Je hebt ondernemersgeest

Houd je tot slot vast aan je ondernemersgeest en zet deze dan ook in – zelfs online. Durf het anders te doen en kleur gewoon af en toe even flink buiten de lijntjes.

Nu zijn wij natuurlijk enorm benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt; plaats jij zonder moeite je persoonlijke foto’s op social media of gaat jou dit net een tikkeltje te ver? 

Deel dit artikel

Annelous Neven

Ik ben Annelous Neven, ondernemer, ambitieus, initatief- & energierijk. Ik ben gek op schrijven en vind het waanzinnig als ik mijn artikelen ter lering en ter inspiratie kan aanbieden. Mijn ambities en vaardigheden liggen in de communicatie, branding en PR en met mijn eigen bedrijf Another Note help ik dan ook maar al te graag organisaties, merken en bedrijven de interne en externe beloftes waar te maken en identiteiten (weer) tot leven te brengen. We streven hierbij continu naar uniciteit, perfectie, diversiteit en innovatie om kwalitatief de meest hoogwaardige en meest unieke identiteiten te creëren en uit te kunnen dragen; in beeld en geschrift.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twelve + ten =