Blog

Jong en gezond door het leven, hoe doe je dat?

Wanneer je gezond door het leven wilt gaan moet je waarschijnlijk een aantal radicale beslissingen nemen. Het is namelijk belangrijk dat je voelde beweegt, gevarieerd en gezond eet, goed in je vel zit, een bepaald ritme hebt en dat alles constant volhoudt. Dit vraag iets van je en zal niet altijd over rozen gaan. Daarom is het belangrijk om dit rustig op te bouwen. Door er gewoontes van te maken zorg je ervoor dat je dit langer kan volhouden en dat je minder snel afhaakt. In deze blog geven we je een aantal tips hoe jij dit goed kan opbouwen en dit uiteindelijk ook gaat volhouden. Uiteindelijk wil je namelijk niet alleen eventjes fit zijn maar dit het gehele jaar zijn.

Gezonde voeding

Het is belangrijk om te starten met gezond eten. Zorg ervoor dat je weet wat je calorieënbehoefte is en hoeveel je nodig hebt om te kunnen ‘leven’. Vervolgens ga je kijken naar je doel. Wat wil je bereiken? Wil je bijvoorbeeld afvallen, spieren opbouwen of juist op gewicht blijven maar je fitter voelen? Op basis daarvan ga je kijken hoeveel calorieën je in moet nemen. Vervolgens is het belangrijk om te kijken naar het soort eten dat je inneemt. Het is namelijk belangrijk om gevarieerd te eten zodat je zowel meerdere vitamines als mineralen inneemt. Wanneer je dit niet doet kan je minder of meer eten (afhankelijk van je doel) maar dan zal het niet helpen om uiteindelijk echt fit te worden.

Lekker in je vel

Het is belangrijk om lekker in je vel te zitten wanneer je fit wil worden. Wanneer je stress hebt kan het juist tegen je werken en zal je niet snel resultaat zien. Zorg ervoor dat je goed in je vel zit en zelfverzekerd bent. Zit er iets niet goed, ben je ergens niet tevreden over bij jezelf dan is het belangrijk om hier aan te werken. Dit kan ook lichamelijk zijn. Ben je bijvoorbeeld niet tevreden over je kapsel? Overweeg dan een haartransplantatie Istanbul om te verhelpen.

Sporten en bewegen

Er zit verschil in sporten en bewegen. Het is belangrijk om voldoende te bewegen de hele dag door. Daarnaast is het belangrijk om te sporten. Met sporten bedoelen we dat je intensief aan het bewegen bent. Zorg ervoor dat je hartslag omhoog gaat. Dit kan je doen door bijvoorbeeld krachttraining, cross-fit, hardlopen, boksen, zwemmen enz. Deze sporten zorgen ervoor dat je de intensiteit verhoogt waardoor je steeds fitter wordt.

Geef een reactie